Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.05.2022 15:33 - Интересни факти за Черно море.
Автор: kirilova Категория: История   
Прочетен: 2830 Коментари: 2 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
11. Черно море е чудесен подводен музей за потънали кораби.Тъй като солените води, които се вливат през Босфора и Дарданелите са по плътни от слабо солената вода на повърхността, се образуват два слоя от вода с различна плътност. Поради невъзможността им да се смесят, най-долния слой вода, на дъното на Черно море е неподвижен и не се оттича, там няма кислород. Поради това микроорганизмите, които биха разрушили останките от корабокрушения, не могат да живеят на дъното на Черно море. И това именно го прави чудесен музей за кораби.

image

12.Проучвайки дъното на Черно море чрез дистанционно управляема апаратура, която е окичена с всякакви камери, учените се възползват от възможността да огледат останките и засичат много потънали съдове. Никога до този момент не са виждали толкова добре запазени останки, независимо от периода на потъналите кораби.
Камерата на БНТ улавя няколко изключителни моменти, в които учените виждат потънал кораб преди 2400 години, както и невероятно запазен римски кораб с целия му товар от амфори. Има филм за тази експедиция по БНТ 1, която са я излъчили на 8. 11.2017 г.

image
image



 



Гласувай:
3



1. barin - Здравей, Диана. Интересен зза нас ...
09.05.2022 17:03
Здравей, Диана. Интересен зза нас факт е, че най-хубавите плажове са точно по нашето крайбрежие. Островите в Черно море са твърде малко. Покрай българските води са само 4: св. Иван, св. Петър( той е скала до св. Иван), св. Анастасия и Змийския остров. Аз съм плувал до о-в Св. Иван от брега през 1993 г. Сега има екскурзии до св. Анастасия, но не съм ходил. Поредицата за Черно море ми е интересна.
Поздрави!
цитирай
2. kirilova - Благодаря,barin.Абсолютно си прав за островите....
10.05.2022 15:40
Абсолютно си прав за островите. Аз не съм ходила на нито един от тях.Но живот и здраве се надявам да мога да ги посетя. Радвам се, че поредицата за Черно море ти харесва. И тъй като исках да разнообразя малко от сградите, след морето съм подготвила нещо друго,което мисля,че ще ти допадне.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kirilova
Категория: История
Прочетен: 204928
Постинги: 121
Коментари: 93
Гласове: 576
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930