Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.08.2022 09:11 - Тревисти растения и билки
Автор: kirilova Категория: История   
Прочетен: 1102 Коментари: 2 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Известно време не съм пускала нищо тъй като, там където бях интернета беше много слаб и нямаше как да пускам материалите си.Сега вече съм на линия,така че продължавам.Следващото интересно тревисто растение,което искам да Ви представя е обикновения здравец.Надявам се да ви допадне.

Обикновен Здравец
Обикновеният здравец (Geranium macrorrhizum) е многогодишно тревисто растение от сем.Здравецови(Geraniaceae). Познати са около 420 вида.

image

image

Здравецът израства на височина до 60 см. Стъблата му са покрити със жлезисти власинки. Коренната му система е силно развита и хоризонтално поставена, като се състои от дебели и дълги корени, които се виждат и са покрити с кафяви или кестеняви люспи. Листата са едри широки 4-6 см.,дълбоко нарязани, леко лепкави при допир. Те са ароматни, а през есента добиват жълтеникав или керемидено червен оттенък.
Цъфти през юни-юли, както и през есента повторно. Цветът е обикновено розов, като цветовете са събрани по две в съцветие, а плодът образува кутийка. При узряване се разпада на 5 дяла, всеки от които съдържа по едно семенце.

image

Обича полусенчести или слънчеви места за своето развитие.
Използват се листата, цветовете и коренищата му. Едно от най-големите му лечебни свойства е, че помага за понижаване на кръвното налягане.

image

 



Гласувай:
2



1. sorossadistfucking - Знам как мирише, по памет...
12.08.2022 10:39
В много големи градове не съм го срещал. Оглеждал съм се, но без резултат...)))
цитирай
2. kirilova - Аз лично го снимах във ....
14.08.2022 18:23
Аз лично го снимах във Варна. На няколко места в градинки между блоковете..За съжаление по това време надали ще го има вече за да Ви насоча.Ще погледна по добре снимките тъй като имам и други.Поне да Ви кажа къде съм ги правила точно.Иначе чак другата година мога да Ви ориентирам.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kirilova
Категория: История
Прочетен: 202748
Постинги: 121
Коментари: 93
Гласове: 574
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031